گروه نقاشی

درباره گروه

 

 

معرفی گروه نقاشی (برای انتخاب کننده‌گان این رشته)

گروه نقاشی ما از سال۱۳۸۱ در مقطع کاردانی رشته نقاشی شروع به کار کرده است. در ادامه  دوره کارشناسی نقاشی و سپس  دوره کارشناسی ناپیوسته این رشته با هدف پیوند نقاشی با زندگی و سایر رشته­­ها به دوره‌های ما اضافه و دوره کاردانی حذف شد.

در دانشکده‌ای که ما باور داریم یکی از زیباترین دانشکده‌های هنری ایران است؛ شما خواهید توانست:

- دوره کارشناسی نقاشی خود را برمبنای اصول و مبانی نقاشی دانشگاهی که شامل آموزش، مبانی هنرهای­ تجسمی؛ مفاهیم پایه در طراحی، طراحی فیگوراتیو و طبیعت بی­جان بر اساس مدل زنده است؛ به پایان برسانید. .

- رنگ­شناسی مقدماتی با پالت محدود و گسترده و سازمان­دهی عناصر بصری برای آفرینش یک کمپوزیسیون محکم نقاشانه و ارایه روش­های خلاقانه فضاهای شخصی در نقاشی، بخشی دیگر از تمرینات ما با شما خواهد بود.

-به کمک ما، شما می‌توانید  با تمرکز بر مهارت­های کارگاهی نقاشی و مطالعه تئوری ، تاریخ و مسائل اجتماعی هنر معاصر، به شرط تلاش مستمر و پی‌گیرانه، هنرمندی خلاق ‌شوید.

- شما می‌توانید با همراهی با ما، شیوه‌های متنوعی چون نقاشی دیجیتال، منظره و انتزاعی را در یکی از طبیعی‌ترین و زیباترین فضاهای دانشکده‌ای ایران را تجربه کنید.

- مدرسان ما، شما را به تحقیق دربارۀ نقاشی مدرن، نقاشی ایرانی و روش­های عملی نقاشی راهنمایی و تشویق می­کنند.

- ما به شما فرصت و فضا برای برگزاری نمایشگاه خواهیم داد و در معرفی شما به نمایشگاه­ها و گالری­های معتبر و همچنین در حرفه‌ای شدن‌تان کمک خواهیم کرد.

- کارگاه­های نقاشی ما، ترکیبی از آموزش‌های عملی متنوع و تئوری‌های مرتبط با آن است.

- برخی از تکالیف دوره تحصیل متمرکز بر موضوعات مرتبط با هنر معاصر و نیز نقاشی ایرانی است. 

-دانشجویان ما با همکاری مدرسان خود در طول دوره تحصیلی برای تحقیق، تولید و ارائه یک کار منسجم با کیفیت کار می­کنند.

- درگروه ما به شما فرصت داده می‌شود که به طور جامع بر روی ایده­های خود کارکرده  و سپس آن‌ها را  ارایه دهید. 

- انجام فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی و تفریحی در فضای باز و بسته این دانشکده خاطراتی ماندگار برای شما می‌سازد.

- نمایشگاه­ها، ورکشاپ­های دانشجویی، جشنواره­ها، سمینارها، انجام کارهای هنری و کارگاه­های تخصصی نقاشی دیواری بخشی دیگر از فعالیت­های مستمر این گروه است.

- گروه آموزشی ما با ۵ عضو هیأت­ علمی، 9 مدرس مدعو و تعداد140 دانشجو در حال حاضر مشغول به فعالیت است و از شما هم دعوت می‌کنیم، به جمع ما بپوندید.