گروه پژوهش هنر

درباره گروه

 

 

معرفی گروه پژوهش هنر (برای انتخاب کننده‌گان این رشته)

این گروه آموزشی از سال ۱۳۹۱ با گرایش پژوهش هنر در مقطع کارشناسی­ ارشد شروع به فعالیت کرده­است و تاکنون چند دوره از دانشجویان این گروه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

-  شما در طول دوره تحصیلی در یکی از زیباترین دانشکده‌های هنری ایران، با مفاهیم کلی پژوهش هنر آشنا و با کلیات و جزئیات پژوهش در حوزه هنر، خصوصاً پژوهش‌های کیفی و خوانش تصویر آشنا می‌شوید.

- پژوهش هنر در دانشکده ما با توجه به تخصصمان، متمرکز بر حوزه هنرهای تجسمی است؛ اما از توجه به سایر رشته‌ و گرایش‌های هنری با توجه به امکان استفاده از اساتید مشاور در دانشگاه بزرگ شهید چمران و دیگر دانشگاه­های کشور غافل نیستیم.

- ما در زمینه پژوهش هنر، به پژوهش­های کاربردی و مسئله محور تأکید ویژه داریم و شما را در این جهت تشویق می‌کنیم.

- اولویت موضوعی ما در پذیرش عنوان‌های پژوهشی شما، مسائل منطقه‌ای ملی و کشورهای همسایه است. همچنین به طور مشخص پژوهش‌های کاربردی حوزه دیداری و تجسمی و نیز هنری و تاریخ هنر ایران در اولویت کاری گروه ماست. همینطور در گروه ما،  از پژوهش‌های میان رشته‌ای هنر  و نیز پیشنهاد‌های پژوهشی حفظ و بازآفرینی سیمای شهری و روستایی استقبال می‌شود.

- گروه ما از اید‌‌ه‌های ناب و کاربردی شما استقبال کرده و برای دیده شدن و به بار نشستن پژوهش‌های شما در چارچوب ساختار پژوهشی روز کمک خواهد کرد.

- ما از تجربه‌های پیشین شما در راستای تخصصی که دارید استقبال می‌کنیم و به بالنده شدن و کارآمدتر شدن آن تجربه‌ها  کمک می‌کنیم.

- چنانکه شما از رشته‌های دیگر به عرصه پژوهش هنر وارد شدید با دروس جبرانی و مورد نیاز به کمک مدرسان دروس پایه‌ گروه ما و با خواست و اراده شما این کاستی‌ جبران خواهد شد.

- انجام فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی و تفریحی در فضای باز و بسته دانشکده ما، خاطراتی ماندگار برای شما می‌سازد. همچنین همراهی با دانشجویان دوره کارشناسی نقاشی و گرافیک در این دانشکده برای شما، تجربه جالبی را رقم خواهد زد. همچنین در کنار این گروه از دانشجویان، لذت برگزاری نمایشگاه­ها، کارگاه‌های دانشجویی، جشنواره­ها، سمینارها، انجام کارهای هنری و کارگاه­های تخصصی گرافیک و نقاشی تجربه‌های ماندگاری، برای شما خلق می‌کند. 

- گروه آموزشی ما با 3 استادیار و بهره‌گیری از تجربه8 مربی با سابقه عضو هیات‌علمی در حوزه گرافیک، نقاشی، عکاسی و تصویرسازی راهنماهای مطمئنی در راستای اهداف شما هستند و با استفاده از مشاوران زبده دانشگاهی دیگر به بالابردن دانش تخصصی شما کمک خواهد کرد. اکنون ۳۲ دانشجو در این گروه با گرایش پژوهش هنر مشغول به تحصیل هستند.