گروه گرافیک

درباره گروه

 

 

معرفی گروه گرافیک (برای انتخاب کننده‌گان این رشته)

گروه گرافیک­ دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 1381 راه اندازی شد. پذیرش دانشجو این رشته به ترتیب از مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی نا­پیوسته بوده که در حال حاضر دو مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی‌ارشد در این دانشکده فعالند. این گروه با توجه به سرفصل‌های‌ دانشگاهی و اضافه‌تر از آن، مطابق با نیاز روز دانشجویان با جهت‌گیری‌ها و برخی از مزیت‌هایی که در ادامه خواهیم گفت دوره تحصیلی شما دانشجویان عزیز را هدایت کرده و فرصت‌هایی زیر را برای شما فراهم می­سازد:

- در دانشکده‌ای که ما باور داریم یکی از زیباترین دانشکده‌های هنری ایران است؛ مدرسان ما همزمان با تدریس به استعداد و توانایی شما در راستای ایده دانشگاه کارآفرین و دانشجوی توانمند توجه می‌کنند، همین‌طور نیز به شما در راستای ادامه تحصیل کمک و مشاوره می‌دهند.

- کارگاه­های ترکیبی گرافیک دیجیتال چون موشن گرافیک، طراحی دیجیتال با چاشنی علاقه شما مسیرهای شغلی جدیدی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

- فرصت تمرین کارگاه­های دروس پایه گرافیک چون طراحی، رنگ‌شناسی و نیز حجم در محیط بسیار زیبای دانشکده تجربۀ بی نظیری را برای شما رقم می‌زند.

- مدرسان ما مهارت‌های تکمیلی گرافیک چون چاپ و حجم شناسی را در حد نیاز به شما آموزش خواهند داد.

- در کنار کارگاه­های عملی مثل چاپ دستی وحجم، شما با عکاسی دیجیتال، نقاشی و تصویرسازی و نیز چاپ دیجیتال آشنا خواهید شد.

- کارگاه­های بسته‌بندی و تمرین خلاقیت مدرسان حرفه‌ای ما چشم‌انداز جدیدی از گرافیک دیزاین را پیش روی شما باز می‌کند.

- ما به شما کمک می‌کنیم تا ایده‌های ناب گرافیک محیطی خود را در دانشکده نمونه‌سازی و نصب کنید و برای انجام این تجربۀ ‌ها، مواد و مصالح را در اختیار شما می‌گذاریم.

- انجام فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی و تفریحی در فضای باز و بسته دانشکده ما، خاطراتی ماندگار برای شما می‌سازد.

- گرافیک وب، گرافیک دیجیتال با تکیه برفرهنگ بصری بومی ایرانی و استمرار آن در شکل‌های جدید با ترکیب ایده‌های شما موجب خلق تجربه‌های پرشور مشترکی میان ما خواهد شد. 

- شما پس از فراغت از تحصیل توانایی انجام کار حرفه‌ای را در شاخه‌های متنوع گرافیک چون بسته‌بندی، نشانه، پوستر، طراحی لوگو بر اساس الگوهای گرافیک معاصر خواهید داشت.

- نمایشگاه­ها، کارگاه‌های دانشجویی، جشنواره­ها، سمینارها، انجام کارهای هنری و کارگاه­های تخصصی گرافیک و سوپر گرافیک‌ها  بخشی دیگر از فعالیت­ها و آموزهای مستمر این گروه است.

- گروه آموزشی ما با 6 عضو هیات­ علمی، 11 مدرس مدعو و تعداد2۳۰ دانشجو در رشته گرافیک با گرایش ارتباط تصویری در حال حاضر مشغول به فعالیت است، در همین خصوص هم از شما دعوت می‌کنیم به جمع ما بپوندید.

اگر چه تمرکز گروه ما بر آموزش کارگاهی و عملی است، اما دانشجویان پژوهشگر، را در راستای یافته‌های گرافیک مدرن و بازآفرینی گرافیک سنتی ایرانی در قالب گرافیک مدرن با تمام توان و دانش خود، همراهی می‌کنیم.