راهنمای سامانه دانش آموختگی
راهنمای سامانه دانش آموختگی
قبل از شروع به استفاده از سامانه حتماً راهنماهای ارائه شده را به دقت مطالعه کنید.
* چنانچه برای استفاده از منوی درخواستهای دانش آموختگی با مشکل فنی مواجه هستید به سامانه تیکتینگ دانشگاه (http://ticket.scu.ac.ir) مراجعه کرده و ضمن ورود با نام کاربری (شماره دانشجویی) و کلمه عبور (کد ملی) تقاضای (تیکت) خود را ثبت کنید (فایل راهنما). چنانچه نتوانستید با نام کاربری و کلمه عبور مذکور وارد سامانه شوید، لازم است که با استفاده از آدرس ایمیل خود در سامانه تیکتینگ ثبت نام کرده و با استفاده از آن وارد سامانه شده و تقاضا (تیکت) خود را ثبت کنید.
** دانش آموختگان سالهای گذشته که رمز عبور خود برای ورود به سامانه سما (https://reg.scu.ac.ir/) و دسترسی به منوی درخواستهای دانش آموختگی را در اختیار ندارند، میتوانند از طریق سامانه تیکتینگ تقاضای خود را ثبت کرده و اسکن کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را نیز ارسال کنند. بدیهی است ذکر شماره دانشجویی، نام رشته و شماره تلفن همراه در پیام ارسالی ضروری است. همچنین مشخص نمایند که کدام قسمت از مراحل تسویه حساب را قبلاً گذرانده اند.
*** افرادی که قبلاً تسویه حساب کرده و در حال حاضر قصد اخذ گواهینامه موقت دارند، باید در ابتدای ثبت درخواست خود در سامانه، فایل اسکن شده برگه تسویه حساب خود را نیز بارگذاری کنند.
**** افرادی که قبلا تسویه حساب نکرده اند، باید قبل از درخواست گواهی موقت، ثبت تاریخ توقف تحصیل و تسویه حساب خود را انجام داده و مدارک ذکر شده در آن بخش را به دانشکده محل تحصیل خود تحویل دهند.
***** دانشجویان لازم است که درخواست ارسالی خود را همواره مورد بررسی قرار دهند تا اگر پیامی در سامانه به آنها ارسال شده است به سرعت متوجه شوند.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبل از ارسال درخواست تسویه حساب در سامانه آموزش دانشگاه، حتماً پایان نامه خود را در سامانه RMS دانشگاه و ایرانداک ثبت نمایند (راهنمای ایرانداک)
****** مسئولیت عواقب ناشی از تأخیر در تسویه حساب (نظیر غیبت در نظام وظیفه و غیره) بر عهده شخص دانش آموخته می باشد.
راهنمای شروع فرآیند
فرایند تسویه حساب و دانش آموختگی در بخش مدیریت درخواستها در سامانه سما
آدرس سامانه https://reg.scu.ac.ir.ir
(انجام مراحل ۱ و ۲ برای دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل، اتمام میهمانی، انتقالی و تسویه حساب به دلیل محرومیت از تحصیل را دارند الزامی است)
مرحله ۱) ارسال درخواست ثبت تاریخ توقف تحصیل چارت - لینک
مرحله ۲) ارسال درخواست تسویه حساب چارت - لینک
مرحله ۳) ارسال درخواست گواهینامه موقت چارت- لینک
مرحله ۴) ارسال درخواست دانشنامه دائم و ریز نمرات چارت- لینک
* فرم تعهد مفقودی کارت دانشجویی
* فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل
(در صورت عدم امکان حضور در دانشگاه برای شخص متقاضیِ انصراف، لازم است که امضاء وی در "فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل‟ توسط دفاتر اسناد رسمی گواهی شود. سپس فرم گواهی شده به آدرس اداره آموزش دانشکده همراه با سایر مدارک پست شود.)
* فرم ثبتی استشهاد محلی برای مفقودی مدارک تحصیلی
شماره تلفن بخشهای مختلف مرتبط با امور دانش آموختگی
نام واحد | شماره تلفن مستقیم | شماره داخلی |
اداره اسکان و امور خوابگاهها | ۳۳۷۳۷۴۲۸ | ۵۴۳۵ |
اداره رفاه دانشجویی | ۳۳۳۳۴۶۶۲ | ۵۴۳۰ |
کتابخانه مرکزی | ۳۳۳۶۰۲۴۴ | ۵۰۰۹- ۵۰۱۰ |
بخش آموزش های آزاد و شهریه | ۳۳۳۳۳۸۷۲ | ۲۰۱۷-۲۱۱۲ |
شماره تلفن های بخش های مختلف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در وبسایت دانشگاه وجود داردhttp://scu.ac.ir/web/education.
فهرست اسامی دانشکده ها به همراه شماره تماس و کد پستی
ردیف | دانشکده | تلفن مستقیم | تلفن داخلی | کد پستی |
۱ | اقتصاد و علوم اجتماعی | ۳۳۲۲۶۵۳۱ | ۴۴۱۶ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۲ | علوم | ۳۳۲۲۶۴۴۶ | ۳۵۱۲ و ۳۵۱۳ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۳ | مهندسی | - | ۵۶۱۱ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۴ | باستان شناسی شوش | ۰۹۱۶۷۷۴۴۳۸۶ ۰۹۱۶۳۴۰۹۰۴۹ | - | - |
۵ | کشاورزی | ۳۳۲۲۶۴۵۹ | ۳۰۰۳ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۶ | علوم ورزشی | - | ۵۲۱۱ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۷ | علوم آب | ۳۳۲۲۶۶۳۴ | ۹۳۲۴-۹۳۲۵-۹۳۲۶ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۸ | علوم زمین | ۰۹۰۱۵۰۳۳۵۱۳ | ۳۶۰۰ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۹ | الهیات و معارف اسلامی | ۳۳۳۳۰۰۲۹ | ۴۸۱۱ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۱۰ | دامپزشکی | ۳۳۳۶۰۸۳۲ | ۱۳-۴۰۱۱ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۱۱ | ادبیات و علوم انسانی | ۳۳۲۲۶۳۹۷ | ۹۵۰۴-۹۵۱۲-۹۵۱۳ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۱۲ | ریاضی | ۳۳۲۲۶۴۰۱ | ۹۲۱۲ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۱۳ | علوم تربیتی و روانشناسی | - | ۴۶۱۵ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۱۴ | هنر شوشتر | ۳۶۲۷۲۰۷۲ -۰۶۱ | - | ۶۴۵۱۷۷۰۰۰۹ شوشتر- شوشتر نو- خیابان دانشگاه- روبروی تیپ ۴۵ تکاور- دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران |
۱۵ | عمران و معماری | ۰۹۱۶۶۱۹۲۵۰۰ ۰۹۰۳۲۷۳۱۶۰ | ۹۱۱۳ | ۶۱۳۵۷۸۳۱۵۱ |
۱۶ | پردیس صنعتی شهدای هویزه | ۰۶۱-۳۶۷۵۱۰۲۱-۲۵ | ۱۴۳۲ ۱۴۳۰ ۱۴۳۱ | ۶۴۴۱۸-۷۸۹۸۶ |
هزینه ارسال انواع درخواست ها در سال ۱۴۰۱ که به صورت آنلاین در هنگام ثبت درخواست اخذ می شود (برمبنای مصوبه هیأت امنای دانشگاه)
نوع درخواست | هزینه تمبر مالیاتی، بسته بندی و پست مرسوله |
درخواست صدور اصل دانشنامه و ریز نمرات | ۳۲۶۴۰۰ ریال |
درخواست صدور اصل گواهی موقت | ۳۱۴۴۰۰ ریال |
درخواست صدور المثنی گواهینامه دانشنامه | ۲۱۲۶۴۰۰ ریال |
درخواست صدور المثنی گواهینامه موقت | ۱۵۱۴۴۰۰ ریال |
درخواست صدور المثنی ریز نمرات | ۱۰۲۲۴۰۰ ریال |
درخواست صدور ریز نمرات غیر رسمی | ۳۷۴۴۰۰ ریال |
قبل از اقدام برای ریز نمرات غیر رسمی، توضیحات مربوطه را در منوی سمت راست مطالعه نمایید
ارسال مدارک تحصیلی توسط پست صرفاً به مقاصد داخل کشور انجام می شود.
تنها تأیید یکی از چهار کاربر اداره رفاه در مرحله تسویه حساب در سامانه کافی بوده و نیاز به تأیید همه کاربران اداره رفاه نیست.