اخبار

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نخستین نشست شورای سلامت دانشگاه برگزار شد

نخستین نشست شورای سلامت دانشگاه برگزار شد


نخستین نشست شورای سلامت دانشگاه برگزار شد

 

با حضور دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، نخستین نشست شورای سلامت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این نشست که به صورت برخط برگزار شد، دکتر خواجه با تأکید بر اهمیت و وظیفه‌ی سنگین شورای سلامت در برابر مراقبت از جنبه‌های مختلف سلامت روان و جسم جامعه‌ی دانشگاهی، بیان کرد: لازم است جلسات این شورا با جدیت و به صورت مرتب برگزار شود.

وی با اشاره بر لزوم اجرای دقیق مصوبات این شورا خواستار همکاری تمامی بخش‌های دانشگاه با شورای سلامت شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین از اعضای شورای سلامت خواست پیشنهادی خود را به صورت کارشناسی شده و اجرایی برای بررسی بیشتر در اختیار دبیرخانه شورا قرار دهند.

خواجه برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با سلامت جسم و روان دانشگاهیان شهید چمران اهواز را یکی از اولویت‌های شورای سلامت دانست.

وی، گفت: شورای سلامت دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تواند از تمامی امکانات دانشگاه در زمینه‌ی پایش سلامت کارکنان از نظر جسمی استفاده کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین خواستار رعایت و اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغ‌شده در زمینه‌ی مقابله با بیماری کرونا شد و اظهار کرد: با توجه به بخش‌نامه‌های ابلاغی برای همکاری با بخش درمان برای مقابله با بیماری کرونا در صورتی که دانشگاهیان شهید چمران اهواز درخواست کمک به بخش درمان را داشته باشند، با آن‌ها موافقت شود.

در ادامه این نشست دکتر قدردان مشهدی معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان نکاتی درباره‌ی لزوم تشکیل شورای سلامت در این دانشگاه پرداخت.

دبیر شورای سلامت دانشگاه شهید چمران اهواز بر اهمیت خود مراقبتی در خصوص بیماری‌های غیر واگیر (بیماری قلبی عروقی، سرطان، دیابت و ...) و همچنین بیماری‌های عفونی به خصوص بیماری کووید_۱۹ تأکید کرد و گفت: پایش سلامت دانشجویان و اجرای بسته‌ خدمات پایه‌ی سلامت کارکنان و اعضای هیئت علمی از اهداف مهم دبیرخانه سلامت دانشگاه است.

گفتنی است در ادامه اعضای شورای سلامت دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان نظرات خود پرداختند.