ثبت تاریخ توقف تحصیل

 

ثبت تاریخ توقف تحصیل

1- ابتدا لازم است که در قسمت مدیریت درخواستها در پروفایل دانشجویی در سامانه سما تقاضای ثبت تاریخ توقف تحصیل ارسال گردد. در این قسمت بارگذاری فایل اسکن شده کارت ملی و شناسنامه (همراه با صفحه توضیحات) در ابتدای مرحله ضروری است (حداکثر حجم هر فایل 300 کیلوبایت). در قسمت متن درخواست دلیل تقاضای خود را نیز قید نمایند. به عنوان مثال: "درخواست ثبت تاریخ توقف تحصیل به دلیل اتمام دوره تحصیل‟.

2- برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، بارگذاری کپی برگه ارزشیابی دفاعیه که در ابتدای پایان نامه قرار دارد (علاوه بر کارت ملی و شناسنامه) در این مرحله الزامی است. 

3- پس از عبور از مرحله 2 با عنوان اسناد مورد نیاز (بارگذاری اسکن کارت ملی و شناسنامه که الصاق آنها الزامی است)، سامانه به طور خودکار به مرحله 5 با عنوان تکمیل درخواست وارد می­شود. اگر قصد ارسال برخی مدارک دیگر را دارید (مانند برگه ارزشیابی دفاعیه که بارگذاری آن برای دانشجویان کارشناسی الزامی نیست)، باید دوباره روی مرحله 2 کلیک کرده تا به آن مرحله برگردید. در حال حاضر مراحل 3 (فرم­های مورد نیاز) و 4 (پرداخت هزینه) فعال نیستند.

4- دسترسی به منوی درخواست­ های دانش آموختگی سامانه سما در پروفایل دانشجو توسط مرکز کامپیوتر پس از اتمام این مرحله فعال شده و شخص پس از ورود به سامانه، می­تواند درخواست تسویه حساب را مشاهده و برای ثبت آن اقدام کند.

5- افرادی که قصد انصراف دارند باید اسکن فرم "تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل‟ را در این مرحله در سامانه بارگذاری کنند و اصل آنرا به دانشکده تحویل دهند  در صورت عدم امکان حضور در دانشگاه برای شخص متقاضیِ انصراف، لازم است که امضاء وی در "فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل‟ که در صفحه اول "راهنمای سامانه‟ موجود است توسط دفاتر اسناد رسمی گواهی شود. سپس فرم گواهی شده به آدرس اداره آموزش دانشکده همراه با سایر مدارک پست شود.